Dec 16, 2007

Martina och Gustav




Martina och Gustav är huvudpersonerna i Gun-Britt Sundströms bok "Maken" som jag läser nu. Det är en bok som jag starkt rekommenderar för övrigt, så gå och låna på bibblan eller köp för jag vill prata om den med mina vänner! Jag har blivit så fäst vid karaktärerna att jag drar ut på läsandet med flit. Så igår på jobbet fick jag för mig att jag skulle försöka rita Martina och Gustav så som jag ser dom. Unga, rena och hippa personer från 60-talet. Ursäkta kvaliten av bilderna, jag har fortfarande ingen scanner så jag fotar dem ännu...ska skaffa en såsmåningom, är bara pengalös och lat.
Jag vill också nämna att jag lagt dit en till länk till Andrea Joseph's sketchblog. Så fina och mysiga motiv och teckningar. Påminner om barndomen...Efter att ha sett hennes teckningar känner jag att jag måste skärpa mig och verkligen sätta igång med att öva på min ritning. Hon ger mig inspiration!

No comments:

Share |